W jaki sposób działa automatyka do bram?
Napęd do bram garażowych to nieodzowny element każdego nowoczesnego domu jednorodzinnego, który znacznie ułatwia codzienne życie. Pozwala na automatyczne otwieranie i zamykanie bramy, eliminując konieczność wysiadania z samochodu. Ponadto, świetnie sprawdza się jako dodatkowe zabezpieczenie przed włamaniem.
Jak wygląda budowa automatyki do bramy garażowej?
Napęd do bramy garażowej składa się z kilku kluczowych elementów. Podstawowym jest silnik elektryczny, którego moc jest dopasowana do wielkości oraz wagi bramy. Kolejnym ważnym składnikiem jest mechanizm łączący silnik z bramą, który przenosi siłę napędową. Może on działać na różnych zasadach (np. poprzez łańcuch, pasek zębaty czy śrubę bezkońcową). Napędy wyposażone są również w zestaw czujników bezpieczeństwa, które zatrzymują ruch bramy w przypadku wykrycia przeszkody na jej drodze. Ostatnim istotnym elementem jest pilot zdalnego sterowania, którym użytkownik otwiera i zamyka bramę.
Jakie są rodzaje i sposób działania napędów do bram garażowych?
Zajmując się montażem napędów do bram w Łodzi, zauważamy, że napędy szynowe są najpopularniejszym wyborem w przypadku bram segmentowych i rolowanych. Ich podstawowym elementem jest szyna, na której porusza się przesuwny wózek napędowy. W zależności od typu mechanizmu łączącego silnik z wózkiem, rozróżnia się dwa warianty napędów szynowych, tj. łańcuchowe i paskowe.
W przypadku bram skrzydłowych (jedno i dwuskrzydłowych) stosuje się napędy skrzydłowe. Montowane są one bezpośrednio na skrzydle bramy. Wyróżnia się dwa główne typy tych napędów, tj. na ramieniu przegubowym i na ramieniu prostym. Napędy na ramieniu przegubowym są bardziej elastyczne i umożliwiają regulację kąta otwarcia bramy, podczas gdy napędy na ramieniu prostym cechują się większą prostotą montażu i konstrukcji. Ostatni rodzaj napędów to napędy podłogowe. Stosuje się je zarówno do bram skrzydłowych, jak i przesuwnych.
Działanie napędu do bramy garażowej opiera się na współpracy wyżej wymienionych elementów. Gdy użytkownik naciska przycisk na pilocie zdalnego sterowania, wysyła on sygnał do centrali sterującej, która z kolei aktywuje silnik elektryczny. Silnik zaczyna obracać mechanizm odpowiedzialny za przeniesienie ruchu, który porusza bramą. Czujniki bezpieczeństwa kontrolują ruch bramy i zatrzymują ją, gdy natrafią na przeszkodę.